דף הבית » מגזין » עץ השקד – עץ עם פרחים אדומים ופירות תרבותיים

עץ השקד – עץ עם פרחים אדומים ופירות תרבותיים

עץ השקד – עץ עם פרחים אדומים ופירות תרבותיים

מהו עץ שקד?

עץ השקד (Prunus dulcis) הוא זן של עץ שמקורו במזרח התיכון ובדרום אסיה. זהו עץ נשיר שגובהו מגיע עד תשעה מטרים ובעל חופה רחבה ועגולה. הוא בן למשפחת ה-Rosaceae וקשור קשר הדוק לעצי פרי אחרים כמו אפרסקים, משמשים ושזיפים. עץ השקד מאופיין בפרחים לבנים או ורודים בניחוח מתוק הפורחים באביב, ובאגוזי השקדים האכילים שלו.

הפרחים האדומים של עץ השקד

פרחי עץ השקד הם אחד המאפיינים המוכרים ביותר שלו. הם לבנים או ורודים ויש להם חמישה עלי כותרת המסודרים בדוגמה בצורת כוכב. לפרחים ריח נעים ומתוק והם משמשים לרוב בבשמים ובפוטפורי. באביב, עץ השקד יתכסה בפרחים אלו, מה שהופך אותו למראה אטרקטיבי. הפרחים חשובים גם לייצור האגוזים של העץ. יש להאביק את עץ השקד על מנת לייצר אגוזים, והפרחים מספקים את האבקה הדרושה לתהליך זה. הפרחים מואבקים בדרך כלל על ידי דבורי דבש, הנמשכות לריח המתוק של העץ.

פרי עץ השקד

עץ השקד מייצר אגוזים אכילים שניתן לאכול גולמיים או לעבד אותם למוצרים שונים. האגוזים עטופים בקליפה קשיחה ועצית שיש לפצח כדי לגשת לאגוז. האגוז עצמו מתוק ואגוזי וניתן ליהנות ממנו כחטיף או להשתמש בו במגוון מתכונים. שקדים משמשים גם במוצרים רבים ושונים, כגון חלב שקדים, חמאת שקדים וקמח שקדים. שקדים הם מקור מצוין לשומנים בריאים, חלבון וסיבים, והם משמשים לעתים קרובות להכנת מנות טבעוניות וצמחוניות.

השימושים של עץ השקד

השקדיה מהווה מקור מזון והכנסה חשוב עבור אנשים רבים. האגוזים משמשים לייצור מוצרים רבים, כמו חלב שקדים, חמאת שקדים וקמח שקדים. העץ מהעץ משמש גם לרהיטים ולפרויקטים אחרים של עיבוד עץ. בנוסף לשימושיו האכילים, עץ השקד מוערך גם בסגולות הנוי שלו. הפרחים והעלווה האטרקטיביים של העץ הופכים אותו לבחירה פופולרית לגינון.

השוואה מהירה

תכונה עץ שקד
גוֹבַה 9 מטר
פרחים לבן או ורוד, 5 עלי כותרת, בניחוח מתוק
פרי אגוזי שקדים
שימושים אוכל, ריהוט, גינון

עץ השקד הוא זן חשוב המוערך הן בשל פירותיו האכילים והן בשל איכויות הנוי שלו. מקורו במזרח התיכון ובדרום אסיה, והוא מייצר פרחים לבנים או ורודים בניחוח מתוק באביב. העץ ידוע גם בזכות השקדים האכילים שלו, המשמשים לייצור מוצרים שונים כמו חלב שקדים, חמאת שקדים וקמח שקדים. העץ מהעץ משמש גם לרהיטים ופרויקטים אחרים של עיבוד עץ. עץ השקד הוא מקור מזון והכנסה חשוב עבור אנשים רבים, והפרחים והעלווה האטרקטיביים שלו הופכים אותו לבחירה פופולרית לגינון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן