דף הבית » ויראלי » לבנה מפרחים במרומי החרמון, הוצאת מצדה, 1981

לבנה מפרחים במרומי החרמון, הוצאת מצדה, 1981

. לבנה מפרחים במרומי החרמון, הוצאת מצדה, 1981

מבוא ללבנה מפרחים במרומי החרמון, הוצאת מצדה, 1981

לבנה מפרחים במרומי החרמון הוא ספר שירה שכתב המשורר הישראלי, חיים נחמן ביאליק בשנת 1981. הספר יצא בהוצאת מצדה, הוצאת ספרים ישראלית. לבנה מפרחים במרומי החרמון הוא קובץ שירים על אהבה, טבע והחיים בכלל. השירים כתובים בסגנון לירי המקל עליהם קריאה והבנה. הם גם מלאי רגש ודימויים, מה שהופך אותם למהנים למדי לקריאה. הספר ראה אור לראשונה בעברית, אך לאחר מכן תורגם לאנגלית. תרגום זה נעשה על ידי לסלי א. קליין, שעשתה עבודה מצוינת בשמירת המשמעות המקורית של השירים. הגרסה האנגלית של הספר התקבלה מאוד, וזכתה לשבחים על היופי והעומק הפואטי שלה.

סקירה של השירים בלבנה מתוך פרחים במרומי החרמון

הספר מכיל בסך הכל שישים ושישה שירים. השירים הללו נעים בין פסוקים קצרים בשתי שורות לשירים ארוכים יותר, מורכבים יותר, המשתרעים על פני מספר עמודים. השירים בספר מחולקים לארבעה חלקים. החלק הראשון, שכותרתו "אהבה", מכיל שירים על אהבה ועל צורותיה הרבות. החלק השני נושא את הכותרת "טבע" ומכיל שירים על הטבע ויופיו. החלק השלישי נושא את הכותרת "חיים" ומכיל שירים על החיים והתמודדויותיהם. החלק הרביעי נושא את הכותרת "דת" ומכיל שירים החוקרים את הצד הרוחני של החיים. השירים בספר כתובים כולם בסגנון לירי, ורבים מהם מכילים דימויים רבים. השימוש של ביאליק בשפה מדהים למדי, והיכולת שלו ללכוד רגש ותחושה בדבריו מרשימה למדי. גם השימוש שלו בשפה הוא מאוד פיוטי, ולרבים מהשירים בספר יש קצב פיוטי חזק.

השוואה מהירה

כותרת הספר מְחַבֵּר מוֹצִיא לָאוֹר מספר שירים שפה
לבנה מפרחים בחרמון חיים נחמן ביאליק מצדה 66 עברית ואנגלית

הסגנון הפיוטי של לבנה מפרחים במרומי החרמון

הסגנון הפואטי של לבנה מפרחים בחרמון די ייחודי ומעניין. השימוש של ביאליק בשפה הוא מאוד פיוטי, והשימוש שלו בדימויים עוצמתי למדי. הוא מרבה להשתמש במטאפורות ובדמיון כדי לסייע בהעברת המסר שלו, והכלים הללו משמשים להשפעה רבה. לרבים מהשירים בספר יש קצב חזק, וזה עוזר להפוך אותם למהנים עוד יותר לקריאה. גם השימוש של ביאליק בלשון בלבנה מפרחים בחרמון הוא די פיוטי. הוא מרבה להשתמש במילים כדי ליצור תחושת קצב בשיר, וזה עוזר להעניק לשיר תחושה לירית יותר. הוא גם משתמש במילים כדי ליצור דימויים, וזה עוזר להחיות את השיר.

נושאים בלבנה מתוך פרחים במרומי החרמון

השירים בלבנה מפרחים בחרמון חוקרים קשת רחבה של נושאים. נושאים אלה כוללים אהבה, טבע, חיים ודת. ביאליק חוקר את הנושאים הללו בצורה מאוד פואטית, והשימוש שלו בדימויים ובשפה עוזר להחיות את הנושאים הללו. השירים בספר חוקרים גם את רעיון התמותה. ביאליק מרבה להשתמש בדימוי הטבע כדי לחקור רעיון זה, והוא מרבה להשתמש ברעיון המוות כדרך להרהר על החיים ועל יופיים. השירים בספר הם בעלי עוצמה רבה בהקשר זה, והם עוזרים לגרום לקורא לחשוב על החיים והמוות בצורה משמעותית.

סיכום

לבנה מפרחים במרומי החרמון הוא ספר שירה מצוין החוקר מגוון רחב של נושאים בצורה מאוד פואטית. השימוש של ביאליק בשפה ובדימויים מרשים למדי, והיכולת שלו להעביר רגש ותחושה בדבריו מרשימה למדי. השירים בספר מהנים למדי לקריאה, והם מלאי רגש ודימויים. הספר הוא דוגמה מצוינת לשירה הישראלית, ובהחלט שווה בדיקה. אם אתם מחפשים ספר שירה שכולו רגש ויופי, אז לבנה מפרחים בחרמון בהחלט שווה לשקול. אם תרצו ללמוד עוד על לבנה מפרחים במרומי החרמון ועל שירתו של חיים נחמן ביאליק, תוכלו לגלות עוד על ידי צפייה בכמה סרטונים ביוטיוב .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן