דף הבית » News » צמח הבושם הזקוף עם פרחים צהובים או לבנים

צמח הבושם הזקוף עם פרחים צהובים או לבנים

צמח הבושם הזקוף עם פרחים צהובים או לבנים

מהו צמח הבושם הזקוף?

צמח הבושם הזקוף הוא שיח נוי פופולרי המשמש לעתים קרובות בגנים ובנופים ברחבי העולם. זהו צמח ירוק עד עם פרחים צהובים או לבנים בהירים שהם ריחניים ומתוקים. הצמח מקורו באזור הים התיכון ולעיתים מכונה המטאטא המתוק. זהו צמח עמיד שקל לטפל בו ויכול לגדול במגוון אקלים.

היסטוריה של צמח הבושם הזקוף

לצמח הבושם הזקוף היסטוריה ארוכה של שימוש כצמח נוי ועל סגולותיו הרפואיות והארומטיות. מאמינים כי נעשה בו שימוש ביוון העתיקה וברומא ליצירת שמנים ובשמים ריחניים. הצמח שימש גם בימי הביניים ליצירת תרופות והאמינו שהוא בעל סגולות ריפוי. בעידן המודרני, הצמח עדיין משמש לייצור בשמים וניחוחות.

איך לגדל את צמח הבושם הזקוף

צמח הבושם הזקוף קל לגידול ואינו דורש תחזוקה רבה. ניתן לגדל אותו במגוון אקלים וסוגי קרקע, אך מסתדר בצורה הטובה ביותר במקומות שטופי שמש. יש לשתול אותו באדמה מנוקזת היטב ויש להשקותו באופן קבוע. הצמח אינו דורש גיזום תכוף, אך יש לקצץ אותו מדי פעם כדי למנוע ממנו להיות רגלי מדי.

דישון צמח הבושם הזקוף

דישון צמח הבושם הזקוף חשוב כדי לשמור על בריאותו ולעודד פריחה. יש לדשן פעם-פעמיים בשנה עם דשן מאוזן עתיר חנקן, זרחן ואשלגן. יש למרוח את הדשן בבסיס הצמח ולהשקות אותו לאחר היישום.

מזיקים ומחלות של צמח הבושם הזקוף

צמח הבושם הזקוף הוא בדרך כלל עמיד בפני מזיקים ומחלות, אך יכול להיות נגוע מדי פעם בכנימות, קמח או קרדית עכביש. אם מזיקים אלו הופכים לבעיה, יש לטפל בהם עם סבון או שמן גננות מתאים. הצמח עשוי להיות מושפע גם ממחלות פטרייתיות, כגון טחב אבקתי או ריקבון שורשים. אם זה קורה, יש לטפל בצמח בקוטל פטריות כדי למנוע התפשטות נוספת.

שימושים עבור צמח הבושם הזקוף

צמח הבושם הזקוף משמש לרוב בגנים ובנופים כשיח נוי. ניתן להשתמש בו גם כגדר חיה או כמסך וניתן לגזום אותו למגוון צורות. הצמח גם מהווה צמח מיכל אטרקטיבי וניתן לגדלו בבית או בחוץ. הפרחים הריחניים של הצמח יכולים לשמש לייצור שמנים אתריים ובשמים. הצמח הוא גם מאמינים שיש לו סגולות רפואיות והוא שימש בתרופות צמחיות במשך מאות שנים.

סיכום

צמח הבושם הזקוף הוא שיח נוי פופולרי שקל לגדל ולתחזק אותו. יש לו היסטוריה ארוכה של שימוש בשל פרחיו הריחניים וסגולותיו הרפואיות. הצמח עמיד וניתן לגדלו במגוון אקלים, אך יש לשתול אותו באדמה מנוקזת היטב ולהפרות אותו באופן קבוע. הצמח בדרך כלל עמיד בפני מזיקים ומחלות, אך עלול להיתקל מדי פעם בכנימות או מזיקים אחרים. הפרחים הריחניים של הצמח יכולים לשמש לייצור שמנים אתריים ובשמים, והצמח יכול לשמש גם כגדר חיה או מסך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן