דף הבית » בחירות הגולשים » פרחי ריזה גדלים בהרים מגולן ועד אררט | טבע וצמחייה

פרחי ריזה גדלים בהרים מגולן ועד אררט | טבע וצמחייה

פרחי ריזה גדלים בהרים מגולן ועד אררט | טבע וצמחייה

מהם פרחי ריזה?

פרחי ריזה הם זן ייחודי של פרחים המצוי בהרים מהגולן ועד אררט. הצמח הוא רב שנתי, כלומר הוא יחזור כל שנה לאחר השתילה. הוא בן למשפחת Campanulaceae, אותה משפחה כמו פעמונים. לפרחי ריזה חמישה עלי כותרת וגוון סגול עמוק. עלי הכותרת מסודרים בדוגמת כוכבים הפוכים. הם פורחים מאמצע יוני עד אמצע אוגוסט.

היכן ניתן למצוא פרחי ריזה?

פרחי ריזה נמצאים בהרים מהגולן ועד אררט. הם מעדיפים אדמה סלעית וחולית, כמו גם אזורים שטופי שמש עם ניקוז טוב. ניתן למצוא את הפרחים בשדות, בצידי הדרכים ובשטחים פתוחים.

איך לגדל פרחי ריזה

פרחי ריזה קלים לגידול אם ניתנים התנאים הנכונים. הם צריכים שמש מלאה ואדמה מנקזת היטב. האדמה צריכה להישמר לחה, אך לא רטובה. יש לשתול אותם במרחק של 6 סנטימטרים זה מזה ויש לגזום אותם באביב. דשן פעם או פעמיים בשנה כדי לקדם צמיחה בריאה.

שימושים בפרחי ריזה

פרחי ריזה משמשים בדרכים רבות. הם צמח גינה פופולרי, המוסיפים צבע ומרקם לכל גינה. הם משמשים גם ברפואת צמחי מרפא, מכיוון שלעלים אומרים כי יש סגולות מרפא. ניתן להשתמש בפרחים להכנת תה או להוספת טעם לתבשילים.

טיפול בפרחי ריזה

קל לטפל בפרחי ריזה, אך הם זקוקים לתחזוקה שוטפת. Deadheading יעזור לקדם צמיחה בריאה. יש לבצע גיזום באביב כדי שהצמחים ייראו מסודרים. כמו כן, יש להשקות אותם באופן קבוע ולהפרות אותם פעם או פעמיים בשנה.

סיכום

פרחי ריזה הם זן ייחודי של פרחים המצוי בהרים מהגולן ועד אררט. הם גדלים הכי טוב בשמש מלאה ובאדמה מנקזת היטב. הפרחים קלים לגידול ומשמשים בדרכים רבות, מגינון ועד לרפואת צמחים. הם צריכים להיות מתים, לגזום, ולהפרות באופן קבוע לצמיחה בריאה. למידע נוסף על פרחי ריזה, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן