דף הבית » בחירות הגולשים » פרחים צהובים ולבנים – צמח בושם זקוף

פרחים צהובים ולבנים – צמח בושם זקוף

פרחים צהובים ולבנים – צמח בושם זקוף

מהו צמח בושם זקוף?

צמח בושם זקוף הוא זן של צמח פורח הידוע בפרחיו הריחניים, הצהובים והלבנים. הצמח הוא בן לסוג התימוס, שהוא חלק ממשפחת ה-Lmiaceae. הוא יליד מדינות הים התיכון כמו יוון, ספרד ואיטליה, והוא פופולרי במקומות רבים אחרים ברחבי העולם. הצמח מכונה בדרך כלל "קורנית" או "תימוס", ושמו המדעי הוא Thymus vulgaris.

מאפיינים של צמח הבושם Upright

צמח הבושם הזקוף הוא שיח ירוק עד עם גבעול עצי. הוא גדל לגובה של 30 עד 50 ס"מ ורוחבו יכול להגיע עד 50 ס"מ. הצמח מכוסה בדרך כלל בעלים קטנים וארומטיים, שצבעם בדרך כלל ירוק. הוא מייצר פרחים יפים וריחניים לאורך כל חודשי הקיץ, שצבעם יכול לנוע בין לבן לצהוב בהיר. הצמח מעדיף אדמה מנוקזת היטב עם pH בין 6.0 ל-8.0, והוא משגשג במקומות שטופי שמש. זה גם יכול לסבול קצת צל, אבל זה יפיק פחות פרחים. הצמח עמיד לבצורת, והוא אינו חשוף לבעיות מזיקים או מחלות רבות.

שימושים בצמח הבושם Upright

צמח הבושם הזקוף הוא אחד מצמחי המרפא הפופולריים ביותר בשימוש בבישול. העלים והפרחים שלו משמשים לעתים קרובות כחומר טעם למאכלים שונים, כמו גם לתה צמחים. הוא משמש גם כשמן אתרי בארומתרפיה ובייצור בשמים וקלונים. הצמח משמש גם ברפואה המסורתית לטיפול במגוון מצבים, כגון בעיות עיכול, הפרעות בדרכי הנשימה ובעיות עור.

טיפוח צמח הבושם הזקוף

צמח הבושם הזקוף קל לגידול וניתן לגידולו גם בעציצים וגם בגינות. יש לשתול את הצמח באדמה מנוקזת היטב במקום שטוף שמש. יש להשקות אותו באופן קבוע, אך אין להשקות אותו יתר על המידה. יש להפרות את הצמח פעם בחודש בדשן מאוזן על מנת לקדם צמיחה ופריחה בריאה.

השוואה מהירה

מאפיין צמח בושם זקוף
גוֹבַה 30 עד 50 ס"מ
רוֹחַב עד 50 ס"מ
pH של הקרקע 6.0 – 8.0
אוֹר מקומות שטופי שמש
שימושים בישול, ארומתרפיה, בשמים, רפואה מסורתית
טיפוח אדמה מנוקזת היטב, מיקום שטוף שמש, השקיה סדירה, דישון

צמח הבושם הזקוף הוא צמח פופולרי ורב-תכליתי אשר נמצא בשימוש במשך מאות שנים בבישול, רפואה ובישום. הפרחים והעלים הריחניים שלו הופכים אותו לתוספת אטרקטיבית לכל גינה, וקלות הטיפוח שלו הופכת אותו לבחירה אידיאלית לכל מי שמחפש צמח ארומטי ושימושי להוסיף לחלל החיצוני שלו. למידע נוסף על צמח הבושם הזקוף, בדוק את הסרטון הזה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן