דף הבית » בחירות הגולשים » עץ ריחני עם פרחים לבנים קטנים | הטבע בפריחה

עץ ריחני עם פרחים לבנים קטנים | הטבע בפריחה

. עץ ריחני עם פרחים לבנים קטנים | הטבע בפריחה

עץ ריחני עם פרחים לבנים קטנים – הטבע בפריחה מלאה

פרחים לבנים ריחניים וקטנים הם מראה לעין, ובמקומות רבים בעולם, הם מאפיין בולט של הנוף הטבעי. עצים אלה מביאים לרוב יופי לגנים ולפארקים, וניתן ליהנות מפריחה העדינה שלהם במשך חודשים רבים בשנה. העץ הריחני עם פרחים לבנים קטנים הוא סוג של עץ פורח שמקורו בחלקים רבים של העולם. בארצות הברית ניתן למצוא את העץ בדרום ובמערב התיכון. הפריחה מופיעה בדרך כלל בסוף האביב או בתחילת הקיץ ויכולה להימשך עד חודשיים. העץ מכונה לעתים קרובות "עץ האלים" מכיוון שלפרחיו יש ריח שמימי. הפרחים משמשים לעתים קרובות בבשמים, תה , ותרופות.עלי העץ פופולריים גם להכנת תה.

מאפייני העץ הריחני

העץ הריחני עם פרחים לבנים קטנים גדל בדרך כלל לגבהים של 20 עד 30 רגל. יש לו צורה זקופה ומעוגלת וענפיו פרושים לרוב בצורה דמוית מטריה. קליפת העץ היא בדרך כלל חומה בהירה ויכולה להיות עבה למדי ככל שהעץ מתבגר. עלי העץ ירוקים כהים ובעלי צורה אליפסה עם קצוות מחודדים. יש להם מרקם חלק ולעתים קרובות הם מבריקים. לפרחי העץ פריחה בצורת פעמון ולרוב הם לבנים עם מרכז צהוב. יש להם ארומה חזקה להפליא שניתן להריח ממרחק של עד קילומטר.

שתילה וטיפול בעץ הריחני

העץ הריחני בעל הפרחים הלבנים הקטנים קל יחסית לטיפול, אך הוא דורש תשומת לב מסוימת כדי לשגשג. יש לשתול את העץ באזור שמקבל הרבה שמש ויש לו אדמה מנוקזת היטב. כמו כן, יש לשתול אותו באזור מוגן מרוחות חזקות. בעת שתילת העץ, חשוב להשקות אותו באופן קבוע ולכרך סביב בסיס העץ. גיזום צריך להיעשות במשורה, שכן גיזום יתר עלול לפגוע בעץ. יש למרוח דשן כל כמה חודשים כדי לשמור על בריאות העץ.

שימושים ויתרונות של העץ הריחני

העץ הריחני בעל הפרחים הלבנים הקטנים משמש לרוב כעץ נוי בגנים ובפארקים. ניתן ליהנות מהפריחה במשך חודשים רבים בשנה והן מוסיפות נופך יפה וריחני לכל חלל חיצוני. העלים והפרחים של העץ משמשים גם ברפואה ובתה. העלים ידועים כבעלי תכונות אנטי דלקתיות וניתן להשתמש בהם לטיפול במחלות עור ובעיות עיכול. הפרחים משמשים לעתים קרובות בבשמים ושימשו ברפואה הסינית המסורתית במשך מאות שנים. העץ הריחני עם פרחים לבנים קטנים משמש גם כמקור מזון למינים שונים של ציפורים ובעלי חיים אחרים. זרעי העץ נאכלים על ידי ציפורים ועליו משמשים זחלים למאכל.

השוואה מהירה

מאפיין עץ ריחני
גוֹבַה 20 עד 30 רגל
משאיר ירוק כהה, בצורת אליפסה עם קצוות מחודדים
פרחים בצורת פעמון, לבן עם מרכז צהוב
שימושים נוי, תרופות, תה, מקור מזון לבעלי חיים

המקום של העץ הריחני בטבע

העץ הריחני בעל הפרחים הלבנים הקטנים הוא חלק חשוב מהנוף הטבעי. הפרחים שלו מוסיפים נופך יפה וריחני לכל חלל חיצוני וניתן להשתמש בעלים ובפרחיו למטרות רפואיות. העץ משמש גם כמקור מזון למינים שונים של ציפורים ובעלי חיים אחרים.בסך הכל, העץ הריחני בעל הפרחים הלבנים הקטנים הוא חלק לא יסולא בפז מהטבע ומראה לעין. זוהי תוספת יפה לכל חלל חיצוני וניתן ליהנות מפריחה ריחנית במשך חודשים רבים בשנה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן