דף הבית » מגזין » עץ הצלון: פלא פורח פעמיים בשנה

עץ הצלון: פלא פורח פעמיים בשנה

עץ הצלון: פלא פורח פעמיים בשנה

עץ הצלון: פלא פורח

עץ הצלון הוא זן ייחודי של עץ הפורח פעמיים בשנה. זהו עץ נשיר, כלומר הוא משיל את העלים שלו בכל חורף ונמצא בדרך כלל באקלים ים תיכוני. הוא ידוע גם בשם עץ יהודה או סרסיס סיליקוואסטרום, והוא יליד המזרח התיכון וצפון אפריקה. עץ הצאלון הוא זן ארוך חיים, עם כמה דגימות החיים עד 1000 שנים. הוא גדל בקצב איטי עד בינוני, מגיע לגובה של 10-20 רגל, ובעל התפשטות של כ-25 רגל. גזעו בדרך כלל קצר וחזק, וקליפתו חומה-אדמדמת. לעץ הצאלון יש עלים בצורת לב וצבעם ירוק עז. הפרחים שלו הם בדרך כלל בצבע סגול או ורוד עמוק והם מקובצים יחד בצרורות קטנות של חמש עד שמונה. הפרחים ריחניים ומופיעים בסוף האביב או בתחילת הקיץ, ופורחים כשלושה שבועות. עץ הצלון הוא עץ נוי פופולרי, ולעתים קרובות נטוע בפארקים, גנים ואזורים ציבוריים אחרים. זהו עץ מושך ויכול לספק צל. זה גם מקור נהדר של צוף עבור דבורים ומאביקים אחרים.

שימושים בעץ הצלון

לעץ הצלון שימושים רבים, מעשיים ודקורטיביים כאחד. הוא משמש לעתים קרובות לעצי הסקה וניתן להשתמש בעץ לייצור רהיטים או מלאכת יד. קליפת העץ משמשת גם לרפואה, וידועה כבעלת תכונות אנטי דלקתיות. הפרחים של עץ הצלון אכילים, וניתן להשתמש בהם להכנת תה, ג'לי, או אפילו סירופ. גם את עלי העץ אפשר לאכול, והם עשירים בויטמינים ומינרלים.

טיפול בעץ הצלון

הטיפול בעץ הצאלון קל יחסית, מכיוון שהוא זן עמיד. הוא מעדיף שמש מלאה ומסתדר הכי טוב באדמה מנוקזת היטב. הוא עמיד לבצורת ויכול לעמוד בטמפרטורות נמוכות עד -25 מעלות צלזיוס. חשוב לגזום את עץ הצלון באופן קבוע כדי למנוע ממנו להיות גבוה מדי וכבד עליון. זה גם יעזור לשמור על צורתו ולעודד אותו לייצר יותר פרחים.

מחזור החיים המרתק של עץ הצלון

לעץ הצאלון יש מחזור חיים מעניין. באביב, ניצניו מתנפחים והפרחים מופיעים. הפרחים מואבקים על ידי דבורים, ואז עלי הכותרת נושרים. לאחר מכן הפרחים הופכים לתרמילים קטנים וירוקים. תרמילי זרעים אלה הופכים בסופו של דבר חומים ומתפצלים, וחושפים את הזרע בפנים. לאחר מכן מפוזר הזרע על ידי רוח, בעלי חיים או בני אדם. עץ הצלון הוא עץ מדהים, עם יכולתו לפרוח פעמיים בשנה. זהו עץ מושך ושימושי, וניתן למצוא אותו באקלים ים תיכוני רבים. תוחלת החיים הארוכה והטבע העמיד הופכים אותו לבחירה אידיאלית עבור גנים, פארקים ואזורים ציבוריים אחרים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן