דף הבית » רץ ברשת » עץ גבוה עם פרחים ורודים פורח בחורף

עץ גבוה עם פרחים ורודים פורח בחורף

עץ גבוה עם פרחים ורודים פורח בחורף

פריחה נדירה של עץ גבוה עם פרחים ורודים בחורף

החורף הוא תקופה בשנה שבה רוב הצמחים בחצי הכדור הצפוני הולכים רדומים והעצים מאבדים את העלים שלהם. אבל יש מחזה נדיר אחד שניתן לראות בכל חורף שהוא באמת מדהים – עץ גבוה עם פרחים ורודים בהירים. מחזה החורף הזה נגרם על ידי עץ די ייחודי המכונה עץ הדובדבן היפני (Prunus serrulata). העץ יליד יפן והוא זן של עץ דובדבן פורח הידוע בפריחתו המרהיבה.

מראה העץ

עץ הדובדבן היפני הוא עץ נשיר בגודל בינוני שגדל בדרך כלל לגובה של בין 15 ל-25 רגל. יש לו כתר רחב מעוגל ובעל צורה מתפשטת דמוית אגרטל. העלים שלו בצורת אליפסה ובעלי קצוות משוננים, וצבעם נע בין ירוק כהה לסגול עמוק. פרחי העץ הם התכונה הבולטת ביותר שלו. הם בדרך כלל ורודים או לבנים, ומופיעים באשכולות של חמישה עד שבעה עלי כותרת. תקופת הפריחה של העץ היא בדרך כלל מסוף מרץ עד תחילת אפריל, אך לפעמים ניתן לראות את הפרחים בחורף.

טיפוח העץ

עץ הדובדבן היפני אינו זמין באופן נרחב במשתלות, ובדרך כלל זמין רק כפרח חתוך. עם זאת, אפשר לטפח את העץ מזרעים. יש לשתול את הזרעים באדמה מנוקזת היטב, ולהישאר לחים עד שהם נובטים. אפשר גם להפיץ את העץ מייחורים. יש לקחת את הייחורים מענפים בריאים בסוף הקיץ ויש לשתול אותם בתערובת עציצים מנקזת היטב. יש לשמור את הייחורים לחים, ולהגן על השורשים מפני כפור.

טיפול ותחזוקה של העץ

עץ הדובדבן היפני הוא עץ בעל תחזוקה נמוכה יחסית ואינו דורש טיפול רב. יש לשתול אותו במקום שמקבל שמש מלאה ויש להשקותו באופן קבוע. זה לא דורש הרבה דשן, אבל יש לגזום בסוף החורף כדי להסיר כל ענפים מתים או פגומים. העץ גם עמיד יחסית למזיקים, ואינו מצריך טיפולים מיוחדים למזיקים. עם זאת, חשוב להקפיד על כנימות ומזיקים אחרים שעלולים לפגוע בפרחים.

שאלות ותשובות

ש: מהו השם המדעי של עץ הדובדבן היפני? ת: השם המדעי של עץ הדובדבן היפני הוא Prunus serrulata. ש: כמה גדול גדל עץ הדובדבן היפני בדרך כלל? ת: עץ הדובדבן היפני גדל בדרך כלל לגובה של בין 15 ל-25 רגל. ש: מתי הזמן הטוב ביותר לגזום את עץ הדובדבן היפני? ת: הזמן הטוב ביותר לגזום את עץ הדובדבן היפני הוא בסוף החורף. ש: כיצד ניתן להפיץ את עץ הדובדבן היפני? ת: ניתן להפיץ את עץ הדובדבן היפני מזרעים או ייחורים. ש: באיזו תדירות יש להשקות את עץ הדובדבן היפני? ת: יש להשקות את עץ הדובדבן היפני באופן קבוע לאורך כל עונת הגידול.

סיכום

עץ הדובדבן היפני הוא עץ יפהפה וייחודי שזכה להערכה בזכות פרחיו הוורודים הבוהקים. אמנם הוא אינו זמין באופן נרחב כעץ משתלה, אך ניתן לטפח את העץ מזרעים או ייחורים. העץ הינו בעל תחזוקה מועטה יחסית ואינו דורש טיפול רב. למידע נוסף על העץ היפה הזה, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן