דף הבית » עשרת הגדולים » משפטי האהבה של שלמה המלך

משפטי האהבה של שלמה המלך

2023-03-17 04:29:00+02:00

מבוא לשלמה המלך

שלמה המלך היה אחד המלכים המפורסמים בתנ"ך. הוא היה בנם של דוד המלך ובת שבע, והוא מלך על ממלכת ישראל 40 שנה. הוא נודע בחוכמתו ובעושרו, והוא זוכה לכתיבת רבים מספרי התנ"ך, כולל שירת שלמה. הוא ידוע גם בדברי האהבה החכמים שלו, המצוטטים עד היום.

משפטי האהבה של שלמה המלך

משפטי האהבה של שלמה המלך הם מהציטוטים המפורסמים והאהובים ביותר בתנ"ך. הנה כמה ממשפטי האהבה המפורסמים ביותר שלו:

1. אהבה היא סבלנית וחביבה.

"אהבה היא סבלנית, אהבה היא אדיבה. היא לא מקנאה, היא לא מתפארת, היא לא גאה." (הראשון לקורינתים י"ג:4)

2. אהבה אינה אנוכית.

"האהבה לא מתענגת על הרוע אלא שמחה עם האמת. היא תמיד מגינה, תמיד בוטחת, תמיד מקווה, תמיד מתמידה." (הראשון לקורינתים י"ג:6-7)

3. אהבה היא ללא תנאי.

"האהבה לעולם לא נכשלת. אבל היכן שיש נבואות, הן ייפסקו; היכן שיש לשונות, הן ישתקו; היכן שיש ידע, היא תעבור." (הראשונה לקורינתים י"ג:8)

חכמת שלמה המלך

משפטי האהבה של שלמה המלך לא רק יפים, אלא גם חכמים. מילות האהבה שלו הן נצחיות וניתן ליישם אותן בכל מצב. דבריו מזכירים לנו שאהבה אינה אנוכית, אלא היא ללא תנאים וסבלנית. דבריו גם מזכירים לנו שאהבה אינה עוסקת במה שאנו יכולים לקבל ממנה, אלא היא עוסקת במה שאנו יכולים לתת לה.

סיכום

משפטי האהבה של שלמה המלך הם מהציטוטים המפורסמים והאהובים ביותר בתנ"ך. מילות האהבה שלו הן נצחיות וניתן ליישם אותן בכל מצב. דבריו מזכירים לנו שאהבה אינה אנוכית, אלא היא ללא תנאים וסבלנית. דבריו גם מזכירים לנו שאהבה אינה עוסקת במה שאנו יכולים לקבל ממנה, אלא היא עוסקת במה שאנו יכולים לתת לה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן