דף הבית » רץ ברשת » משפטי אהבה מתהילים

משפטי אהבה מתהילים

2023-03-12 02:31:00+02:00

מבוא

אהבה היא רגש רב עוצמה שמתבטא בדרכים רבות. אחד מביטויי האהבה היפים ביותר נמצא בתנ"ך, דווקא בספר תהילים. התהילים מלאים במשפטי אהבה המבטאים את האהבה העמוקה והמתמשכת שיש לאלוהים אלינו. במאמר זה נחקור כמה ממשפטי האהבה היפים ביותר ממספר תהילים.

משפטי אהבה מתהילים

תהילים יח, א-ב

משפט האהבה הראשון מגיע מתהילים י"ח 1-2, שבו נכתב: "אוהב אני אותך ה' עוזני. ה' הוא הסלע והמבצר שלי והמושיע, אלהי, סלע, אשר אני חוסה בו, מגן וקרן ישועתי, מעוזי". משפט האהבה הזה מבטא את האהבה העמוקה והמתמשכת שיש לאלוהים אלינו. הוא כוחנו, סלענו, מבצרנו, מצילנו, מגןנו וקרן ישועתנו.

תהילים 36:7

משפט האהבה השני מגיע מתהילים 36:7, שבו נכתב: "מה יקרה אהבתך ה'! בני האנושות מוצאים מחסה בצל כנפיך". משפט האהבה הזה מבטא את האהבה העמוקה והמתמשכת שיש לאלוהים אלינו. הוא המקלט שלנו והמקלט שלנו, ואנחנו יכולים למצוא מחסה בצל כנפיו.

תהילים 63:3

משפט האהבה השלישי מגיע מתהילים 63:3, שבו נכתב: "כי טובת אהבתך מהחיים, שפתי יהללו אותך". משפט האהבה הזה מבטא את האהבה העמוקה והמתמשכת שיש לאלוהים אלינו. אהבתו טובה יותר מהחיים עצמם, ואנחנו יכולים לשבח אותו על כך.

תהילים 86:15

משפט האהבה הרביעי מגיע מתהילים 86:15, שקוראים לו: "אבל אתה ה' רחום וחנון אתה, איטי כעס ורב חסד ונאמנות". משפט האהבה הזה מבטא את האהבה העמוקה והמתמשכת שיש לאלוהים אלינו. הוא רחום וחנון, איטי לכעס, שופע אהבה ונאמנות.

תהילים 103:8

משפט האהבה החמישי מגיע מתהילים 103:8, שבו נכתב: "רחום וחנון ה', איטי לכעוס ורב חסד". משפט האהבה הזה מבטא את האהבה העמוקה והמתמשכת שיש לאלוהים אלינו. הוא רחום וחנון, איטי לכעס, ושופע אהבה איתנה.

לוח תהילים ומשפטי אהבה

מִזמוֹר משפט אהבה
18:1-2 אני אוהב אותך, ה', כוחי.
36:7 כמה יקרה אהבתך, ה'!
63:3 כי אהבתך האיתנה טובה מהחיים, שפתי ישבחו אותך.
86:15 אבל אתה, ה', אל רחום וחנון, איטי לכעוס ושופע אהבה ונאמנות.
103:8 ה' רחום וחנון, איטי לכעוס ושופע אהבה.

לסיכום, התהילים מלאים במשפטי אהבה המבטאים את האהבה העמוקה והמתמשכת שיש לאלוהים אלינו. משפטי אהבה אלו מזכירים לנו את אהבתו וחסדו של אלוהים, והם יכולים להוות מקור לנחמה ולכוח בעת צרה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן