דף הבית » להעביר את הזמן » משפטי אהבה מהתורה

משפטי אהבה מהתורה

2023-02-24 15:52:00+02:00

מהי התורה?

התורה היא הטקסט היהודי החשוב ביותר, והיא מורכבת מחמשת הספרים הראשונים של התנ"ך העברי. זה ידוע גם בתור חומש, או חמשת ספרי משה. התורה היא היסוד של ההלכה והמסורת היהודית, והיא המקור לרבות מהתורות היהודיות החשובות ביותר.

משפטי אהבה מהתורה

התורה מכילה משפטים רבים על אהבה. הנה כמה ממשפטי האהבה החשובים ביותר מהתורה:

אהב את רעך כמו עצמך

משפט האהבה המפורסם ביותר מהתורה הוא "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא יט, יח). המשפט הזה כל כך חשוב שהוא חוזר על עצמו בברית החדשה (מתי כ"ב:39). המשפט הזה הוא תזכורת שעלינו להתייחס לאחרים באדיבות ובכבוד, בדיוק כפי שהיינו רוצים שיתייחסו אלינו.

אהבת את אלוהים בכל לבבך

משפט אהבה חשוב נוסף מהתורה הוא "ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל כוחך" (דברים ו, ה). המשפט הזה הוא תזכורת שעלינו לאהוב את אלוהים בכל הלב, הנשמה והכוח שלנו. משפט זה חוזר גם בברית החדשה (מתי כ"ב:37).

אוהב את הזר

התורה מכילה גם משפט על אהבת הזר. "אהבת את הזר כי זרים הייתם בארץ מצרים" (דברים י, יט). המשפט הזה הוא תזכורת שעלינו להתייחס לזרים באדיבות ובכבוד, בדיוק כפי שהיינו רוצים שיתייחסו אלינו. משפט זה חוזר גם בברית החדשה (מתי כ"ה:35).

סיכום

התורה מכילה משפטים רבים על אהבה. משפטים אלו מזכירים לנו לאהוב את רעתנו, לאהוב את אלוהים ולאהוב את הזר. על ידי מעקב אחר משפטי האהבה הללו מהתורה, נוכל ליצור עולם אוהב ורחום יותר. למד עוד על התורה.

הפניות

ויקרא יט:18. (נד). אוחזר מאתר https://www.biblegateway.com/passage/?search=Leviticus+19%3A18&version=NIV

דברים ו, ה. (נד). אוחזר מאתר https://www.biblegateway.com/passage/?search=Deuteronomy+6%3A5&version=NIV

דברים י, יט. (נד). אוחזר מאתר https://www.biblegateway.com/passage/?search=Deuteronomy+10%3A19&version=NIV

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן