דף הבית » מגזין » משפטי אהבה יפים מהתנ"ך

משפטי אהבה יפים מהתנ"ך

2023-03-08 12:40:00+02:00

אהבה היא סבלנית וחביבה

אחד ממשפטי האהבה היפים ביותר מהתנ"ך נמצא ב-1 לקורינתים 13:4-7. כתוב, "אהבה היא סבלנית, אהבה היא אדיבה. זה לא מקנא, זה לא מתפאר, זה לא גאה. זה לא מבזה אחרים, זה לא מחפש את עצמו, זה לא כועס בקלות, זה לא שומר על עוולות. האהבה אינה מתענגת על הרוע אלא שמחה עם האמת. זה תמיד מגן, תמיד סומך, תמיד מקווה, תמיד מתמיד". פסוק זה הוא תזכורת לכך שאהבה היא לא רק תחושה, אלא פעולה. זוהי תזכורת להיות סבלני ואדיב עם אלה שאנו אוהבים.

אלוהים הוא אהבה

עוד משפט אהבה יפהפה מהתנ"ך נמצא ב-1 יוחנן ד':8. כתוב: "מי שאינו אוהב אינו מכיר את אלוהים, כי אלוהים הוא אהבה". פסוק זה מזכיר לנו שאלוהים הוא המקור לכל אהבה. הוא זה שברא אותנו ואוהב אותנו ללא תנאים. הוא זה שנותן לנו את היכולת לאהוב אחרים. פסוק זה הוא תזכורת שעלינו לשאוף לאהוב אחרים כפי שאלוהים אוהב אותנו.

אהבה היא לא אנוכית

עוד משפט אהבה יפהפה מהתנ"ך נמצא בפיליפאים ב':3-4. הוא כתוב, "אל תעשה דבר מתוך שאפתנות אנוכית או יוהרה לשווא. במקום זאת, בענווה, העריכו אחרים מעל עצמכם, לא מסתכלים על האינטרסים שלכם אלא כל אחד מכם לאינטרסים של האחרים." פסוק זה מזכיר לנו שאהבה אינה אנוכית. אנחנו לא צריכים לדאוג לאינטרסים שלנו, אלא לדאוג לאינטרסים של אחרים. זוהי תזכורת לשים את האחרים במקום הראשון ולהיות צנועים באהבתנו.

אהבה היא ללא תנאי

משפט האהבה היפה האחרון מהתנ"ך נמצא ברומאים ה':8. הוא כתוב, "אבל אלוהים מפגין את אהבתו אלינו בכך: בעודנו חוטאים, המשיח מת עבורנו." פסוק זה מזכיר לנו שאהבתו של אלוהים היא ללא תנאי. הוא אוהב אותנו גם כשאנחנו במצב הכי גרוע שלנו. זוהי תזכורת לאהוב אחרים ללא תנאי, לא משנה מה הם עשו או מי הם.

אלו רק כמה ממשפטי האהבה היפים מהתנ"ך. יש עוד הרבה שיכולים לעזור לנו לבטא את רגשות האהבה שלנו. יהי רצון שהפסוקים האלה יזכירו לנו לאהוב אחרים כפי שאלוהים אוהב אותנו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן