דף הבית » המלצות הצוות » משפטי אהבה בתנ"ך

משפטי אהבה בתנ"ך

2023-02-25 15:05:00+02:00

מה זאת אהבה?

אהבה היא רגש מורכב שתואר בדרכים רבות לאורך ההיסטוריה. בתנ"ך, אהבה מתוארת ככוח רב עוצמה שיכול לקרב אנשים ולעזור להם להתגבר על זמנים קשים. התנ"ך מכיל משפטי אהבה מפורסמים רבים שצוטטו והוזכרו לאורך מאות השנים.

משפטי אהבה מפורסמים בתנ"ך

1. "אהבה היא סבלנית, אהבה היא אדיבה." (הראשונה לקורינתים י"ג:4-7)

משפט האהבה המפורסם הזה לקוח מהפרק המפורסם ביותר של התנ"ך על אהבה, א' לקורינתים 13. בפרק זה, השליח פאולוס מסביר שאהבה היא סבלנית וחביבה, ושהיא אינה מקנאה או מתהדרת. הוא גם מסביר שאהבה לא כועסת בקלות ושהיא לא שומרת תיעוד של עוולות. פסוק זה מצוטט לעתים קרובות בחתונות ובאירועים מיוחדים אחרים כתזכורת לכוחה של האהבה.

2. "ואהבת לרעך כמוך". (ויקרא יט, יח)

משפט האהבה המפורסם הזה לקוח מספר ויקרא. בפסוק זה, אלוהים מצווה על בני ישראל לאהוב את שכניהם כפי שהם אוהבים את עצמם. פסוק זה מצוטט לעתים קרובות כתזכורת לחשיבות ההתייחסות לאחרים באדיבות ובכבוד.

3. "אהבו אחד את השני." (יוחנן 13:34)

משפט האהבה המפורסם הזה לקוח מספר יוחנן. בפסוק זה, ישוע מצווה על תלמידיו לאהוב זה את זה. פסוק זה מצוטט לעתים קרובות כתזכורת לחשיבות של גילוי אהבה וחסד כלפי אחרים.

4. "אהבת את אויביך." (מתי ה':44)

משפט האהבה המפורסם הזה לקוח מספר מתי. בפסוק זה, ישוע מצווה על חסידיו לאהוב את אויביהם. פסוק זה מצוטט לעתים קרובות כתזכורת לחשיבות של גילוי אהבה וחסד גם למי שאולי אינו ראוי לכך.

5. "אלוהים הוא אהבה." (יוחנן א' ד':8)

משפט האהבה המפורסם הזה לקוח מספר יוחנן הראשון. בפסוק זה, השליח יוחנן מסביר שאלוהים הוא אהבה. פסוק זה מצוטט לעתים קרובות כתזכורת לכוחה של אהבתו של אלוהים וליכולתה לשנות חיים.

סיכום

התנ"ך מכיל משפטי אהבה מפורסמים רבים שצוטטו והוזכרו לאורך מאות השנים. פסוקים אלו מזכירים לנו את כוחה של האהבה ואת יכולתה לקרב אנשים ולעזור להם להתגבר על זמנים קשים. למידע נוסף על משפטי אהבה בתנ"ך, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן