דף הבית » TOP10 » לבן בבוקר, אדום בערב: מדוע פרחים מסוימים משנים את צבעם?

לבן בבוקר, אדום בערב: מדוע פרחים מסוימים משנים את צבעם?

לבן בבוקר, אדום בערב: מדוע פרחים מסוימים משנים את צבעם?

מבוא

האם אי פעם שמתם לב לפרחים מסוימים שהם לבנים בבוקר ואדומים בערב? אם כן, אתה לא לבד. תופעה זו למעשה די שכיחה בטבע. אבל מה גורם לפרחים לשנות את צבעם? בואו נסתכל מקרוב ונגלה מדוע פרחים מסוימים הם לבנים בבוקר ואדומים בערב.

הבנת פוטוסינתזה

על מנת להבין מדוע פרחים מסוימים משנים את צבעם, עליכם להבין תחילה את הפוטוסינתזה. פוטוסינתזה היא התהליך שבו צמחים ממירים אנרגיית אור לאנרגיה כימית. בתהליך זה, הצמח סופג אור, בעיקר בצורת אור שמש, ומשתמש בו להמרת פחמן דו חמצני ומים לגלוקוז, סוג של סוכר המשמש לאנרגיה. החמצן שנוצר בתהליך זה משוחרר בחזרה לאטמוספירה.

צבע הפרחים נקבע על ידי מולקולות הפיגמנט שבתוך עלי הכותרת. מולקולות פיגמנט שונות סופגות אורכי גל שונים של אור, שבתורם משקפים צבעים שונים. לדוגמה, הפיגמנט כלורופיל סופג אור כחול ואדום, ומחזיר אור ירוק. זו הסיבה שרוב הצמחים נראים ירוקים.

תגובה לאורכי גל שונים

פרחים שונים מגיבים בצורה שונה לאורכי גל שונים. חלק מהפרחים סופגים יותר אור כחול ומשקפים יותר אור צהוב, בעוד שאחרים סופגים יותר אדום ומשקפים יותר כחול. זו הסיבה שחלק מהפרחים משנים את צבעם במהלך היום, בהתאם לכמות אור השמש שהם נחשפים אליה.

במקרים מסוימים, שינוי הצבע הוא דרסטי יותר. פרחים מסוימים, כמו תהילת הבוקר, הם לבנים בבוקר ואדומים בערב. הסיבה לכך היא שתהילת הבוקר סופגת יותר אור אדום בבוקר ויותר אור כחול בערב. זה גורם לפרח להיראות לבן בבוקר ואדום בערב.

מנגנון הסתגלותי

הצבע המשתנה של פרחים מסוימים הוא מנגנון הסתגלותי המסייע לצמח למשוך מאביקים. לדוגמה, תהילת הבוקר נראית לבנה בבוקר, כאשר המאביקים פעילים. זה עוזר לפרח למשוך מאביקים. ככל שהיום מתקדם ואור השמש משתנה, הפרח משנה את צבעו בהדרגה לאדום, מה שעוזר לו למשוך עוד יותר מאביקים.

שינוי הצבע גם עוזר לפרח לספוג יותר אנרגיה. הצבע הלבן של תהילת הבוקר מחזיר יותר אור, ומאפשר לפרח לספוג יותר אנרגיה מהשמש. כשהשמש שוקעת והאור משתנה, הפרח משנה את צבעו בהדרגה לאדום, מה שעוזר לו לספוג עוד יותר אנרגיה.

סיכום

כפי שאתה יכול לראות, פרחים מסוימים משנים את צבעם בהתאם לכמות אור השמש שהם נחשפים אליו. זה עוזר לצמח למשוך מאביקים ולספוג יותר אנרגיה. אז בפעם הבאה שתראה פרח לבן בבוקר ואדום בערב, תדע למה.

למידע נוסף על פוטוסינתזה והצבע המשתנה של פרחים, בדוק את הסרטון הזה מיוטיוב. אתה יכול גם למצוא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן