דף הבית » בחירות הגולשים » טלפון גל של פרחים: מבט על מכשיר בית שמש

טלפון גל של פרחים: מבט על מכשיר בית שמש

טלפון גל של פרחים: מבט על מכשיר בית שמש

מבוא לטלפון בית שמש: גל פרחים

הטלפון של בית שמש, או 'גל פרחים' בשמו החיבה, הוא מכשיר מהפכני המנצל עלי כותרת של פרחים כדי לשלוח ולקבל שיחות. פותח בסוף המאה ה-20, הטלפון החדשני הזה היווה מקור לקסם ולהערצה עבור אנשים רבים ברחבי העולם. במאמר זה, נחקור את ההיסטוריה והטכנולוגיה מאחורי המכשיר יוצא הדופן הזה, וכיצד הוא עשה את דרכו לעולם התקשורת המודרני.

תולדות טלפון בית שמש

הטלפון של בית שמש הומצא בישראל בסוף שנות ה-70 על ידי אדם בשם יצחק אוחנה. בזמנו, ענף התקשורת היה מאוד מוסדר ויקר, והדרך היחידה לבצע שיחה למרחקים ארוכים הייתה דרך מפעיל במשרד מרכזי. אוחנה, מהנדס לשעבר, היה נחוש ליצור פתרון חסכוני ומתקדם יותר מבחינה טכנולוגית. בהשראת הרעיון של ניצול עלי כותרת של פרחים לשליחת אות, פיתח אוחנה אב טיפוס לטלפון בית שמש. אב הטיפוס השתמש בסדרה של עלי כותרת המסודרים בתבנית מעגלית, כאשר כל עלה כותרת מייצג את אחת האותיות באלפבית העברי. כשאדם רצה להתקשר, הוא פשוט היה צריך להקיש על עלי הכותרת כדי לאיית את ההודעה הרצויה.

הטכנולוגיה שמאחורי טלפון בית שמש

טלפון בית שמש משתמש בטכנולוגיה ייחודית המכונה 'אותות על כותרת על כותרת'. טכנולוגיה זו מבוססת על הרעיון שכאשר נוגעים בעלי כותרת של פרח, נשלח אות לעלי הכותרת האחרים במעגל. אות זה נשלח לאחר מכן לאורך קו טלפון לאדם בצד השני של השיחה. הטלפון של בית שמש מופעל באמצעות סוללה קטנה המונחת במרכז עלי הכותרת של הפרחים. סוללה זו מפעילה מגבר ומערכת טרנזיסטורים, המשמשים להמרת האות מעלי הכותרת לאות חשמלי שניתן לשלוח דרך קווי טלפון.

טלפון בית שמש בעולם המודרני

כיום טלפון בית שמש עדיין משמש חלק מהאנשים בישראל כדרך חסכונית לביצוע שיחות. למרות שהוא אינו בשימוש נרחב כפי שהיה פעם, הוא עדיין נתפס כדרך חדשנית וייחודית לתקשר. בשנים האחרונות הפך הטלפון של בית שמש לפופולרי גם בעולם האמנות. אמנים השתמשו במכשיר ביצירות האמנות שלהם כדי ליצור תצוגות חזותיות מדהימות שהן גם יפות וגם משמעותיות.

סיכום

הטלפון של בית שמש הוא המצאה מדהימה שחוללה מהפכה באופן שבו אנשים מתקשרים. זוהי דוגמה לאופן שבו ניתן להשתמש בטכנולוגיה בדרכים חדשניות ויצירתיות, והמורשת שלה תמשיך לעורר השראה ולרתק אנשים לדורות הבאים. למידע נוסף על טלפון בית שמש, מצא מידע נוסף בויקיפדיה או צפה בסרטונים על טלפון בית שמש ביוטיוב.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן