דף הבית » מגזין » חג פסח שמח – חוגגים עם פרחים ומצה

חג פסח שמח – חוגגים עם פרחים ומצה

חג פסח שמח – חוגגים עם פרחים ומצה

פסח – חג חירות קדום

פסח הוא חג יהודי קדום החוגג את חירותו של העם היהודי מעבדות במצרים העתיקה. זוהי תקופה משמחת שנחגגת ברחבי העולם עם משתה, משפחה וחברים. את החג חוגגים בקריאה מההגדה, ספר המגולל את סיפור יציאת מצרים. במהלך הסדר, סעודה פולחנית, אוכלים מגוון מאכלים סמליים כמו מצה ועשבים מרים כדי לזכור את מסעו הקשה של העם היהודי מעבדות לחירות.

סמלים של פסח

חג הפסח מצויין בסמלים וטקסים רבים. מצה, מצות שטוחה, נאכלת כדי להזכיר ליהודים את החיפזון שבו נאלצו אבותיהם לעזוב את מצרים. עשבי תיבול מרים, כמו חזרת ופטרוזיליה, נאכלים כדי לזכור את הזמנים המרים של העבדות. צלחת הסדר כוללת לרוב ביצה צלויה המסמלת את תחילת האביב, ועצם שוק המסמלת את הקרבת הקורבן שהקריב אלוהים לעם היהודי.

המשמעות של פרחים

חג הפסח הוא זמן של התחדשות ולידה מחדש, ולכן לרוב משתמשים בפרחים לקישוט הבית ושולחן הסדר. רבים מהפרחים המשמשים בקישוטי פסח הם סמלים מסורתיים של האביב ושל פריחתם של חיים חדשים. פרחים כמו ורדים, חבצלות וצבעונים משמשים לרוב לקישוט הסדר ומסמלים את החיים והחופש החדשים שחג הפסח מביא איתו.

המשמעות מאחורי המצה

מצה, או מצות, היא חלק מרכזי בסדר פסח. המצה היא תזכורת לחיפזון שבו נאלץ העם היהודי לעזוב את מצרים. הוא גם סמל לענווה, בכך שהוא עשוי רק מקמח ומים, ונאפה במהירות כדי שלא יספיק לתפוח. מצות מעוטרות לרוב בפרחים או בסמלים אחרים כדי להוסיף נופך חגיגי לשולחן הסדר.

חוגגים את פסח עם פרחים

פרחים הם דרך נפלאה לחגוג את חג הפסח. אפשר להשתמש בהם כדי להאיר את הבית או את שולחן הסדר, וגם להכנת זר חגיגי לדלת. ניתן להשתמש בפרחים גם להכנת פריט מרכזי או זר לשולחן. כל הקישוטים הללו יהפכו את החג למהנה יותר ויוסיפו נופך מיוחד לחגיגות.

זמן להתבוננות

חג הפסח הוא זמן למחשבה ולהכרת תודה על החופש שהעם היהודי נהנה ממנו. זה הזמן להיזכר במסע הקשה של העם היהודי מעבדות לחירות. בעודנו מקשטים את בתינו ושולחנות הסדר בפרחים, הבה נזכור את מאבקי העבר ונהיה אסירי תודה על החופש שלנו היום.

למידע נוסף על חגיגת פסח בפרחים ומצות, היכנסו לקישור הזה .

  • מצה היא תזכורת לחיפזון שבו נאלץ העם היהודי לעזוב את מצרים.
  • עשבי תיבול מרים, כמו חזרת ופטרוזיליה, נאכלים כדי לזכור את הזמנים המרים של העבדות.
  • פרחים הם דרך נפלאה לחגוג את חג הפסח.
  • חג הפסח הוא זמן למחשבה ולהכרת תודה על החופש שהעם היהודי נהנה ממנו.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן