דף הבית » ויראלי » בוש עם פרחים סגלגלים ופירות כתומים עגולים

בוש עם פרחים סגלגלים ופירות כתומים עגולים

. בוש עם פרחים סגלגלים ופירות כתומים עגולים

מציגים בוש עם פרחים סגלגלים ופירות כתומים עגולים

כשמדברים על צמחים, שיחים הם סוג של צמח עצי המכסה מגוון רחב של גדלים וצורות. הם בדרך כלל קטנים, אבל זנים מסוימים יכולים להגיע לגבהים של עד שמונה מטרים. שיח עם פרחים סגלגלים ופירות כתומים עגולים הוא אחד מסוגי השיחים הנפוצים ביותר, והוא נמצא לעתים קרובות בגנים ובגינון ברחבי העולם. סוג זה של שיח ידוע גם כ"תפוז בוש" או "שיח" עץ תפוזים". מקורו באזור הים התיכון וניתן למצוא אותו בחלקים רבים של אירופה, המזרח התיכון ואפילו בחלקים של צפון אמריקה. השיח הוא שיח נשיר, כלומר הוא מאבד את העלים שלו בסתיו ומצמיח חדשים באביב. הפרחים של שיח זה הם בצורת אליפסה ומגיעים במגוון צבעים, כולל לבן, צהוב, ורוד וסגול. פירות השיח עגולים וכתומים, ויש להם טעם מתוק. השיח ידוע גם בריח הריחני שלו, מה שיכול להפוך אותו לתוספת נהדרת לכל גינה או גינון.

טיפול ותחזוקה

השיח עם פרחים סגלגלים ופירות כתומים עגולים הוא צמח בעל תחזוקה נמוכה שאינו דורש טיפול רב. הוא סובלני למדי הן לשמש והן לצל, והוא יכול לשרוד בטמפרטורות נמוכות עד -4 מעלות צלזיוס. השיח גם עמיד לבצורת ועמיד למדי בפני מזיקים ומחלות.בכל הנוגע להשקיה, יש להשקות את השיח בערך פעם בשבוע במהלך הקיץ ופעם אחת בכל שבוע אחר במהלך החורף. הצמח מעדיף אדמה מעט חומצית, ויש לדשן אותה פעם בשנה בתחילת האביב. כמו כן, חשוב לגזום את השיח באופן קבוע כדי שייראה במיטבו. ניתן לעשות זאת על ידי הסרת כל ענפים מתים או פגומים ועיצוב הצמח כרצונך.

שימושים

השיח עם פרחים סגלגלים ופירות כתומים עגולים משמש לעתים קרובות כצמח נוי בגנים ובגינון. ניתן לשתול אותו כגבול, גדר חיה או צמח דגימה. השיח הוא גם בחירה מצוינת לגינון מיכל, שכן ניתן לגדל אותו בעציץ ולהניח אותו במרפסת או במרפסת. השיח מייצר גם פירות אכילים שניתן להשתמש בהם במגוון מתכונים. ניתן להשתמש בפירות להכנת ריבות, ג'לי ואפילו סירופים. ניתן להוסיף אותם גם לסלטים ומנות אחרות לקבלת טעם ייחודי.

טבלת השוואה מהירה

מאפיין תיאור
גודל קטן עד בינוני
פרחים בצורת אליפסה, צבעים שונים
פירות עגול וכתום
לְטַפֵּל תחזוקה נמוכה
שימושים פירות נוי, אכילים

השיח עם פרחים סגלגלים ופירות כתומים עגולים הוא צמח אטרקטיבי וקל לטיפול שיכול לשמש גם כתוספת דקורטיבית וגם כמקור מזון. עם הצבעים העזים והריח הריחני שלו, הוא יכול להוות תוספת נהדרת לכל גינה או גינון. למידע נוסף על זה ועל צמחים אחרים, בדוק את YouTube .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן