דף הבית » הכי מדובר » אספרגוס צפוף פרחים קבוצת זני ספרנגר

אספרגוס צפוף פרחים קבוצת זני ספרנגר

. אספרגוס צפוף פרחים קבוצת זני ספרנגר

מהי קבוצת זני אספרגוס צפוף פרחים?

קבוצת זני אספרגוס Sprenger (DFA) היא סיווג של אספרגוס הגדל במקומות רבים בעולם. קבוצת הזנים הספציפית הזו ידועה במאפיינים הייחודיים שלה, כמו צבעה הירוק הכהה, המרקם המוצק והטעם המתוק. קבוצת זני ה-DFA ידועה גם בתפוקה הגבוהה שלה, מה שהופך אותה לבחירה פופולרית עבור גננים וחקלאים כאחד. אספרגוס הוא ירק רב שנתי עשבוני שמקורו באזור הים התיכון. זהו צמח פורח השייך למשפחת האספרגציאה. האספרגוס תורבת במשך מאות שנים בגלל החניתות האכילות שלו והיה מרכיב תזונתי בתרבויות רבות. קבוצת זני ה-DFA פותחה בתחילת המאה ה-19 בגרמניה על ידי גיאורג שפרינגר. ספרנגר היה בוטנאי וגננות שחיפש ליצור מגוון של אספרגוס שהיה גם עמיד בפני מחלות וגם מסוגל לייצר יבולים גדולים. לאחר שנים רבות של ניסויים, הצליח ספרנגר לפתח מגוון של אספרגוס שהיה עמיד למחלות ומסוגל להניב יבול גדול. קבוצת זני ה-DFA היא אחד מזני האספרגוס הפופולריים ביותר הגדלים כיום. הוא נמצא בשימוש נרחב הן בגינות מסחריות והן בגינות ביתיות. אספרגוס DFA ידוע בטעמו המתוק ובמרקם המוצק. הוא ידוע גם בצבעו הירוק הכהה ובתפוקה הגבוהה שלו.

היתרונות של אספרגוס צפוף פרחים

לקבוצת זני DFA יתרונות רבים על פני זנים אחרים של אספרגוס. זהו זן בעל תשואה גבוהה שיכול לייצר עד 12 חניתות לצמח. יש לו מרקם מוצק וטעם מתוק שמושך אנשים רבים. הוא גם עמיד למחלות ויכול לסבול טמפרטורות קרות. בנוסף לתפוקה הגבוהה שלו, אספרגוס DFA ידוע גם בערכו התזונתי. אספרגוס הוא מקור טוב לויטמינים ומינרלים, כולל ויטמינים A, C, E ו-K. הוא גם עשיר בסיבים ומקור טוב לנוגדי חמצון. אספרגוס דל בקלוריות ואינו מכיל שומן.

איך לגדל אספרגוס צפוף פרחים

גידול אספרגוס DFA קל יחסית. הוא מעדיף אדמה מנוקזת היטב, פורייה ואור שמש מלא. יש לשתול אותו בשורות במרווחים של 2-3 מטרים זה מזה. יש לשתול את האספרגוס עם הכתרים 2-3 סנטימטרים מתחת לפני הקרקע. לאחר השתילה, יש להשקות את האספרגוס באופן קבוע ולהפרות אותו בדשן מאוזן. את האספרגוס יש לקצור כאשר החניתות באורך 6-8 סנטימטרים. יש לאסוף את האספרגוס למשך כשלושה שבועות, ולאחר מכן לתת לנוח למשך שארית העונה.

סוגי אספרגוס צפוף פרחים

ישנם מספר סוגים של אספרגוס DFA. הסוגים הנפוצים ביותר הם פסיון סגול, ספרטקוס סגול ואספרגוס לבן. ל-Purple Passion יש צבע סגול וטעם מתוק. לספרטקוס הסגול יש צבע סגול וטעם מר. לאספרגוס הלבן צבע לבן וטעם מתוק.

סיכום

קבוצת זני Sprenger אספרגוס צפוף פרחים הוא זן פופולרי של אספרגוס הידוע בתפוקה גבוהה, טעמו המתוק ומרקם המוצק. קל לגידול ועמיד בפני מחלות. זהו גם מעצמה תזונתית, המכילה ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים. ישנם מספר סוגים של אספרגוס DFA, כולל פסיון סגול, ספרטקוס סגול ואספרגוס לבן.

השוואה מהירה

סוג אספרגוס צֶבַע טַעַם
תשוקה סגולה סָגוֹל מתוק
ספרטקוס סגול סָגוֹל טעם מר
אספרגוס לבן לבן מתוק

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן